Τρίτη, 1 Μαΐου 2012

Ανάπτυξη…

ΑΙΧΜΕΣ  Του Αποστόλη Ζώη



Πανελλήνιο και ίσως πανευρωπαϊκό ρεκόρ μεταξύ των κρατών της Ε.Ε. πιθανόν κατέχει ο νομός μας. Είναι ο μοναδικός νομός που επικοινωνεί με τους όμορους νομούς, με οδικούς άξονες που κάλλιστα μπορούν να χαρακτηριστούν αγροτικοί δρόμοι, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των πολιτών στις μετακινήσεις τους και την προώθηση των εξαγωγών.
Φυσικά για αυτές τις ανισότητες υπεύθυνοι είναι και οι κάθε φορά πολιτικοί εκπρόσωποι της περιοχής, που σε αρκετές περιπτώσεις διακρίθηκαν από έλλειψη οράματος και καινοτόμων προτάσεων, αλλά περισσότερο ευθύνεται η περιφερειακή πολιτική που ασκήθηκε τα προηγούμενα χρόνια. Η δυτική Θεσσαλία αντιμετωπίστηκε ως «ο φτωχός συγγενής» της Θεσσαλίας, ενώ ορισμένοι περιφερειάρχες πέρασαν τη θητεία τους χωρίς να γνωρίζουν προς ποια κατεύθυνση βρίσκεται ο νομός Τρικάλων!
Πρόκειται δυστυχώς για διαπιστώσεις οι οποίες περίτρανα επιβεβαιώνουν αυτά που περιγράφουν με τεχνοκρατικό τρόπο και οι διάφορες μελέτες. Δείχνουν ξεκάθαρα το μεγάλο αναπτυξιακό έλλειμμα της Δυτικής Θεσσαλίας σε σχέση με το ανατολικό τμήμα του Θεσσαλικού διαμερίσματος. Πρόκειται για ανισότητες οι οποίες χαρακτηρίζονται από την ανεπάρκεια σε βασικές υποδομές, που για το ανατολικό τμήμα έχουν υλοποιηθεί τις προηγούμενες δεκαετίες, βοηθώντας αυτές τις περιοχές να αναπτυχθούν με ταχύτερους ρυθμούς. Μέχρι τώρα από το 1974 μέχρι τις μέρες μας όλοι οι αρχηγοί των κομμάτων εξουσίας δεσμεύθηκαν για υλοποίηση έργων που στόχο έχουν τη μείωση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων, χωρίς φυσικά κανένα αποτέλεσμα…
Επιβάλλεται λοιπόν η κατανομή των πόρων να γίνει με έναν διαφορετικό τρόπο από αυτόν που γίνονταν έως σήμερα, εντοπίζοντας τις βασικές ανάγκες σε έργα υποδομής κυρίως στους νομούς της Δυτικής Θεσσαλίας. Με υιοθέτηση και στην πράξη αυτής της αρχής θα κερδίσει πόντους και η περιβόητη περιφερειακή συνείδηση, που ακόμα –δυστυχώς-φτάνει μέχρι τα όρια του κάθε νομού χωριστά. Χωρίς λοιπόν ισόρροπη ανάπτυξη που θα είναι σεβαστές και αναγνωρίσιμες οι αδυναμίες του κάθε νομού χωριστά, ίσως τα πράγματα να εξελιχθούν και χειρότερα από ότι είναι σήμερα.
Η ΕΡΕΥΝΑ 01 Μαΐου 2012, αρ. φύλλου 16085, σελίδα 7

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

η κατασκευή δρόμων δεν συνεπαγεται αναπτυξη! η μορφολογια του νομου και η σπουδαιοτητα του φυσικου περιβαλοντος δικαιολογουν την ελλειψη μεγαλων δρομων τουλαχιστον στα ορεινα! αυτο που χρειαζεται ειναι νεους ανθρωπους με ορεξη για δουλεια και καινοτομες ιδεες